Followers

Sunday, July 26, 2009

Duit a.k.a Money

dah seminggu aku ketiadaan duit..
dalam seminggu lepas banyak pulak la orang ajak aku buat itu la buat ini la, pegi situ la pegi sini la..
aku mana ada duit bai..
jangan la kata aku kedekut weh.. ini sewius.. memang xde sen langsung!
pegi makan.. hutang..
pegi men futsal.. hutang.. (sekali ja, nak bagi cukup orang..hehe)
minyak motor.. hutang..
topup.. hehe topup x kisah, guna youth club ngan u.o.x memang kredit tak abes2..
arghh.. segala-galanya hutang..
hutang dalam erti kata lain, pinjam duit member r.. bukannya pegi makan and berhutang ngan taukeh kedai makan tuh..huhuhu
tak kisah la.. bulan depan duit elaun masuk, gua bayar balik k..
tapi nak tunggu bulan depan.. ada seminggu lagi bai!
hadoiyai...
tak pe, money is not everything..
but everything is money!
tu yang tok guru aku ajar..
(everything is money ke everything needs money?lantak la)hahaha *updated on 9.34am 27 July

Saturday, July 18, 2009

menanti 19hb..

oh ya..
hari ni 18hb..
esok dah 19hb..
jangan lupa ya..

sila klik di sini

kembali

kembali...
kembali kepada petak pertama..

ah, lama x update blog..
x taw nak tulih pa..
xdak isu menarik..
nak tulih pasai aku? aku x menarik.. wat pa nak taw..
haha..

oh ya..cerita pasai japan drama la..
time cuti aku sempat perabis 3 drama ja..
secara malasnya, begini la ringkasannya :-

1. Satorare

Nah amek summary citer satorare aku copy ja dari DramaWiki.. malas aku nk tulih :P

A young, good-hearted doctor Kenichi suffers from a rare syndrome whereby his feelings cannot be hidden => such people are known as "satorare" and their well-being come under special government protection.
As all the young doctor's thoughts/feelings are always heard by hospital colleagues, this creates much inconvenience to them and they try to drive him away. In steps a beautiful female doctor who tries to shield him from the cruel reality of his uniqueness. --primetime


haa.. paham dak? xpaham bek p masuk tadika balik.. nak paham lagi, tengok sndiri cerita nih.. memang best, bnyk part2 menyayat hati.. omputeh kata touching laar.. tu yg aku suka tuh.. bnyk jgk lawak.. standard citer jepun r..yg xbestnya, heroin dia x brapa cute la..haha

2. Zettai Kareshi

Ni dia summary.. copied from DramaWiki

Robot maker, Kronos Heaven, finally develops "Night Tenjo", the perfect male humanoid programmed to be devoted and completely loyal to his lover. The company chooses temp worker Izawa Riko to take part in a 5-day free trial. At first, Riko only sees Night as a household appliance. But when she finds out how deep Night's devotion to herself is, Riko finds herself falling in love with him. Joining the love triangle is Asamoto Soshi, a distinguished young executive at her company who has feelings for her. --Fuji TV

Cerita ni okay la bagi aku.. Izawa Riiko (Aibu Saki) nampak cute dalam citer nih.. dlm citer len cam x cute sgt lar.. x banyak part2 menyayat hati banding dgn citer satorare.. tp tetap best!


3. Attention Please

Sinopsisnya...

Losing her mother at a young age, Misaki Yoko (Ueto Aya) was raised amongst three brothers. Yoko is a slightly boyish girl who is bullheaded and hates dishonesty. Ever since she was young, she enjoyed the company of boys over girls. She starts a band with four of her boy friends and becomes the lead singer. Then one day, one of the members of the band, Tsukasa, gets a job at a bank in Tokyo. Due to Tsukasa leaving town, the band breaks up and though Yoko finds herself lonely, she puts on a strong act in front of Tsukasa. She can't tell Tsukasa how she truly feels for him. On the day Tsukasa leaves for Tokyo, Yoko goes along with the band members to the airport to see him off. The guys get excited when they see some cabin crew ladies and Yoko has no idea why. She reminds them that even she can wear a uniform, but the guys only make fun of her. That's when Tsukasa tells Yoko he wonders what she'd look like dressed in uniform. This is when Yoko decides she wants to work as a Cabin Attendant. (DramaWiki)

cerita ni ala2 Awan Dania r.. (tapi aku pun x tengok sangat awan dania, so x berani cakap ada unsur2 peniruan atau tidak..hehe).. So, silalah menonton ya.. citer ni memang best. Misaki Youko (Ueto Aya) memang cute abes.. tapi Asou senpai lagi terbaik r..hahaha


oh ya, lepas ni bercadang nak tengok Atashinchi no Danshi pulak..
Bye~

Friday, June 26, 2009

lobang idung

err...

1. dah abeh final exam
2. dah withdraw duit kat atm
3. dah makan chendol pulut
4. dah beli tiket balik kulim, bus plusliner, tarikh 26hb Jun, pukul 9.45 pagi
5. dah beli tiket wayang transformers, duduk barisan tiga dari hadapan..skrin sangat besar
6. dah makan kfc banyak2
7. dah tengok Transformers
8. dah minum2 kat subaidah
9. dah karoke, empat lagu ja.. xpuas lagi
10. dah jalan2 pusing dataran mentari
11. dah balik rumah sewa ss14
12. dah main fifa 09
13. dah main kad
14. dah activate balik facebook
15. dah buang semua apps kat facebook kecuali dua apps yang bakal dibuang juga
16. sedang update blog
17. belum tidur lagi
18. belum mandi lagi
19. belum sembahyang subuh lagi
20. _________

nanti la gua update lain..ni ringkasan ja...otak ni dah letih menjawab soalan final exam..

walaupun rupamu tidak ku kenal....
tetapi lobang hidongmu tetap menjadi pujaan hatiku... CUUTTT!!!

Friday, June 19, 2009

1901 Hotdog dan 19hb!

hari ini 19hb...
dan setiap 19hb, 1901 hotdog akan mengadakan jualan promosi..
dengan harga istimewa yang murah!

Click to enlarge~


Dua jenis hotdog je dijual dengan harga rm1.99 setiap satu..
kiranya, lepas dibundarkan jadi rm2 r....
dua jenis hotdog tu ialah New York Chicken and Chicago Beef..
bulan lepas aku lepak kat 1901 petronas usj 2..
order hotdog dua, soft drink satu.. baru rm5..
dua kali aku pegi hari tu..pagi ngan petang...hui3..
sebulan sekali ja weh..jom!


*Iklan dari 1901!

Every 19th of the month is Lucky 19th time! New York Chicken & Chicago Beef regular for RM 1.99 each over the usual price of RM 5.90 each. A generous offer that should not be missed!

You can take this wonderful opportunity to plan a get together with your friends and loved ones in advance. Spend time, chit chat, and have fun over our New York Chicken and Chicago Beef! Let the hot dog parties started!

Participating outlets:

Kuala Lumpur
• Suria KLCC Concourse Level
• Sogo
• Great Eastern Mall
• Ampang Point
• Midvalley Megamall
• Sungei Wang Plaza
• Low Yat Plaza
• Bangsar Pantai Medical Centre
• Gleneagles Medical Centre

Petaling Jaya
• The Curve
• Centrepoint Bandar Utama
• Tropicana City Mall (new outlet!)

Subang Jaya & Bandar Sunway
• Subang Parade
• Subang Jaya Medical Centre (SJMC)
• PETRONAS USJ 2
• Sunway Pyramid LL2
• Sunway Pyramid F1
• Monash University

Shah Alam
• GIANT Shah Alam Stadium
• Plaza Shah Alam
• TESCO Shah Alam
• PETRONAS KESAS (KL bound)
• PETRONAS Seksyen 7 Shah Alam(new outlet!)

Sri Kembangan & Cheras
• The Mines Shopping Fair (new outlet!)

Puchong
• Giant Putra Heights

Northern Region
• Gurney Plaza, Penang
• AEON Jusco Seberang Prai
• TESCO Taiping

Southern Region
• Mahkota Parade, Melaka
• Plaza Angsana, Johor Bahru

Eastern Region
• Highlands Hotel, Genting Highland

for more info on 1901, check out on their website: www.1901.com

Thursday, June 18, 2009

=)

i feel so sad in a face of smile..

Monday, June 15, 2009

This is temporary. I'll be back


just deactivated my facebook account last night at sharp 12am..