Followers

Wednesday, May 13, 2009

Never ending report

Haih..baru dapat update blog…sangat busy dua tiga hari ni..nak dijadikan cerita,habis je submit assignment untuk minggu lepas, then ada lagi tiga report plak nk kena hantar this week…pastu member2 ajak g Melaka, melawat Midin yang baru lepas menjalani pembedahan untuk pemindahan saraf 29 April lepas..so, aku pun cuba la sedaya upaya buat report cepat2..

Plan aku,nak siapkan report biochem dulu..or at least siap separuh or lebih..sebab hari isnin dah nak kena hantar..so aku pun buat la..jumaat malam aku tidur lewat, buat report biochem..malam tu jugak, sambil2 buat report, member2 aku ajak g beli burger kt SS15..burger kt situ memang terbaik r..semua sedap2 belaka..aku x cuba banyak jenis lagi..asyik tibai oblong kambing ja..(aku pun xtaw nk explain mcm mana rupa oblong kambing ni..dia mcm burger dalam roti kebab)..memang layan abes r..so,malam tu jugak lepas bungkus burger,makan ramai2 kat rumah aku kt SS14, kami pun bincang la plan nk pegi melawat Midin..aku pun dah confirm nak pegi Melaka..hari Sabtu..keesokan hari nye lar..

Hmm..pada keesokan harinya..semua orang pun bangun lambat..keluar dari rumah pun dah tengah hari..ramai2 kumpul rumah member aku kat USJ6..pukul 1 camtu kot, bermula lah perjalanan 16 sekawan menaiki 4 buah kereta..ke Melaka mencari Hang Midin..hehehe.. Member aku si daus gerak ke Melaka awal pagi lagi..sebab nk jumpa awek dia..so,kitorang plan nk jumpa kt Melaka petang2 sket..hmm..pukul 2 lebih kitorang smpai kt Melaka..singgah jap kt gerai tepi jalan tu..diorang beli apa ntah..pastu gerak g rumah midin..pkul 3 sampai..borak2 ngan Midin, makan tengah hari lebih kurang..amek gambar banyak2..pastu kitorang pun plan la nk berjalan2 kt Melaka..

Bonda si Midin pun dah member keizinan untuk si Midin keluar sekali ngan kami,so target kitorang yg pertama ialah mencari cendol..tapi cendol kat Masjid Tanah tak bukak..then kitorang singgah kat kedai makan dalam ladang kelapa sawit..kat situ pun ada cendol..memang terbaik r cendol kt situ…lagi dahsyat dari cendol SS15..especially cendol lempok durian n sawit special..hehe



Pastu, meneruskan perjalanan ke Dataran Pahlawan..kat sini,malas la plak nak crita panjang2..mcm biasa la melawat Bandaraya Bersejarah..aku rasa ini kali yang ke-5 kot aku sampai kt Melaka..jalan2 amek gambar..mula2 kitorang terpaksa berpecah sebab nk cari parking susah..so masing2 dengan jalan masing2..last2 skali smua orang berkumpul kat Kapal Samudera..(ye ke kapal samudera?aku lupa lak..haha)..pastu member Amir Hamzah yg study kt MMU Melaka pun ada sekali..kitorang ramai2 g makan ikan bakar kt Alai..

Dah kenyang makan, orang belanja plak..memang best gila..aku ngan member aku pun gerak la balik subang..ada jugak yg stay overnight kt Melaka..sampai 2 rumah,dah pukul berapa ntah,aku update blog sket..pastu tidur..hmm..lupa lak apa yg terjadi seterusnya… (malas nk upload gmbar kt melaka..bnyk sgt..hehe)

Hari ahad tak banyak yg berlaku..ada pun,aku dah tak ingat..aku sambung wat report biochem..baju semua tak basuh lagi..malam tu baru kalut nak basuh..so,hari isnin…sempat la jugak aku menghantar report biochem on time…selalu asyik hantar lambat je..huhu minggu lepas lagi la,report kena hntar hari isnin,aku g hntar hari khamis..dah kena tolak 30%..haha padan muka den..



Hmm…baru satu report dah hntar..ada lagi dua lagi! Report genetic ngan microbes..isnin malam aku dah start wat report genetic..tiru ja senior punya…report genetic kena hntar hari Rabu before 3 pm…pastu report Microbes kena hntar hari Rabu gak, tp before 2 pm…hmmmm aku dah jadi serabut gila..tapi perjuangan harus diteruskan..sampai tengah hari semalam, aku dah siapkan separuh report genetic..petang aku pegi monash..ada lab genetic,discuss pasal Week 8 pnye report,pastu hntar problem set week 11,n sign attendance..

Semalam, kt monash jugak ada la kakitangan kesihatan ni datang kt monash untuk sape2 yg berminat menderma darah..aku pun memang nk try n berminat jgk nk derma darah ni,so acab pun ada ajak aku..aku pun pegi la isi borang suma..aku orang yg terakhir kot daftar,sebab diorang nk tutup dah..nasib bek sempat..dah isi2 borang suma,check2 darah..darah jenis O..pastu kena intebiu sket ngan doc..then aku pun pegi la baring kt kerusi tu..nurse tu dia ckp urat tngn aku kecik sangat..tapi dia ckp xpe,try jugak r..cucuk2,darah tak kuar..dia ckp jarum tak msuk kot,urat duduk bawah sgt..then dia adjust2 sket,darah ada la kuar..tiba2 kepala aku jadi pening2 sket..nurse tu tanya aku okay ke x,aku ckp okay je..tapi dia ckp muka aku pucat gile..aku pun ingat aku okay r..aku ckp la aku okay..tp lama2 aku pun tak tahan pening,aku gitaw jgk..haha doc tu soh stop n dia baringkn aku..pastu doc tu tanya aku,last2 kantoi gak aku tdo lewat mlm tu..tp aku tdo lewat bngun pun lewat jgk..bajet lebih 5 jam r..hehe doc tu nasihat klu nk derma,kena tdo awal sblum kul 12..huhu yg penting, dapat jgk pengalaman menderma darah..pasni nk derma lagi..hehe =)



Lepas tu,aku pun balik rumah…tido dulu..bangun2 ingat nk smbung wat report,tapi nak dijadikan cerita..semalam aku memang tak dak hati langsung nk buat report microbes..aku bajet nak hantar hari khamis…so,aku buat la dulu report genetic..aku tengok member2 aku suma dah nk siap dah pun buat report microbes..pastu aku Ym ngan sepang..mintak report microbes dia..rupanya dia dah siap pun..dia tanya aku dah siap ke belum,aku cakap tak wat lagi..pastu dia soh aku cuba wat gak..time ni pukul bpe pagi ntah..memang aku tak ngantuk sebab aku tibai kopi Radix 2 paket..yg si acab plak dah berapa kali dok tanya aku,sampai mana dah report aku,stiap kali tu la aku cakap aku tak wat pa pa lagi..pastu aku sambung wat report genetic..

Pastu acab nasihat aku,report genetic brpa percent ja..microbes plak 5%..time tu la tiba2 datang semangat nak buat report microbes..ntah datang dari mana..tp memang nk ucap trima kasih kt acab ngan sepang sebab ingatkan aku..kalau tak memang hntar lambat jgk la report aku tuh..

Petang tadi lepas hntar report suma,aku pun balik rumah..n terus tak sedarkan diri smpai malam..wawawa..sbnrnya ada lagi assignment nk kena wat..subjek psychology..tp biarlah dlu..aku pun nk rest jgk..huhuhu ingat nk g karoke mlm ni..tp mcm tak jadi ja..esok pagi ada tutorial biochem ngan lab psycho lagi…rasa mcm nk balik kedah..tp ntah..tgk la cne…aku dah tak tau nk tulis pe..maaf tulisan buruk ayat tunggang terbalik..hehehe thanx sudi baca.. =P

2 comments:

acap said...

adik x sesuai derma darah...
adik sesuai derma kaki...
drpd dimakan semut

acapkali said...

errkk...
bahaya nih..selalu sgt mkn cendol..