Followers

Monday, June 1, 2009

Lompat kelas, lompat motor..

Bismillah...

Yosh! dah masuk bulan 6! lagi 11 hari sebelum final exam! hemoih3...
hmm...aku nk tulis satu cerita la..
ni cerita heppy..tapi ending dia sedih sket r..
cerita time aku darjah 3 dulu laar..kan aku ade cakap sebelum ni aku pernah accident kan.. so, camni la lebih kurang cerita dia..aku pun x berapa ingat sangat sebenarnya

Waktu tu tahun 1998..aku darjah 3 time tu..seorang pengawas dan ketua darjah..haha!
Aku amek PTS dulu time darjah 3.. ntah ape ntah PTS tu..Penilaian Tahap Satu ke??? iye la kot..
pastu, satu hari tu..semua orang tengah sibuk2 r kat sekolah, wat persiapan sebab esok tu ada Hari Penyampaian Hadiah, kalau tak silap aku lar..aku pun ada la jugak dok menyibuk kat dewan tu..
pastu ustazah aku datang, bagitau yang aku lulus PTS tuh...ape yang best sangat pasal PTS tu? sape yang lulus..maksudnya dia tak payah masuk darjah 4, boleh terus lompat kelas pegi darjah 5.. waktu tu rasa macam excited jugak la..tak sabar nak balik bagitau mak abah..

Dah abis waktu sekolah, aku pun gerak la balik rumah..sampai2 rumah, parents aku tak ada..ada abang aku nazirul..kakak aku ada jgk kot..aku pun dengan masih berpakaian seragam sekolah, ajak la nazirul naik motor..dia waktu tu baru darjah 5..kira nak naik secara haram r nih..sebab abah aku takde kt rumah..

Kami berdua pun naik la motor Honda petak abah aku tu,abang aku bawak aku kat belakang...pegi la ronda2 kat Taman Merak..taman atau kawasan perumahan yang aku duduk dari tahun 1996 sampai sekarang..
budak2 lagi waktu tu,biasa la mana tahu peraturan jalan raya,sampai kat satu selekoh (T-junction), abang aku main amek ja la selekoh tu (corner baring punye)..tak stop dulu..
belok r belah kanan..tetiba ada kereta warna kuning datang dari arah bertentangan..(apa yang aku nampak la)
semuanya terjadi dengan begitu pantas sekali...aku duduk belakang,memang tak ready pape..tp memang aku sempat terlihat kereta warna kuning..pastu pandangan aku jadi gelap..(x sempat berlanggar lagi pun)..mungkin aku terkejut ke ape.aku pun tataw ape jadi..(last2 terbaring trus)..

Pastu,aku sedar ada orang angkat tubuh aku yang lemah longlai time tu,masuk dalam sebuah kenderaan..tapi aku tak boleh bukak mata..just dengar and rasa je..kepala aku memang rasa berdenyut ja time tu..xtaw pun apa yg jd sebenarnya..
pastu ada la saudara ni,yg pegang aku tu la,dia tanya2 la aku..macam intebiu r..(tanya ape ntah x ingat lak..huhu)..pastu aku tak sedar balik..

Then aku tersedar lagi,still xbley bukak mata..tapi aku rasa mcm tengah diusung atas katil beroda tu..usung pegi mana tak tau lar..wad kecemasan kot..pastu dah stop, aku rasa diorang gunting je uniform sekolah aku (mana ada masa nak bukak butang satu2..huhuhu)..then aku tak sedarkan diri dah..

Sedar2 je, time tu dah malam, aku tengok mak aku ade ngah tidur kat kaki aku,aku kat hospital rupanya.. part ni sedih la..huhuhu then aku tidur balik..
esok pagi aku bangun, emm..ntah aku pun da tak berapa ingat ape jadi..
badan aku lemah,kepala aku rasa berdenyut,aku raba2 kepala aku rasa lain macam je..then aku nak pegi bilik air kot..ntah bile ntah aku tengok cermin,nampak la rambut aku botak sebelah, kepala aku kena jahit..senget abes muka aku..haha

Aku pun tak tahu apa jadi time accident tuh,mungkin aku terjatuh and kepala aku terhantuk kat something yang keras. kalau tengok jahitan tu,memang macam terkopak r kot kulit kepala aku tu..sebab tu la kena jahit..panjang jugak,tapi aku tak ingat berapa jahitan dia..Aku duduk kat hospital tu 2 hari 2 malam kalau tak salah..kejap je..tak sempat pun nak berkenalan ngan nurse2 kat situ..ekekeke balik la dengan kehampaan..haha (xde lah,tokok tambah je..ngeh3)

Banyak lagi la cerita di sebalik kemalangan tu..tapi tak daya la aku nak cerita semua..aku pun bukannya ingat sangat, kang jadi tak betul lak cerita aku nih..huhu
cerita sikit2 sudey..kalau sapa2 tak tahu asal usul parut kat kepala aku, ni lah dia ceritanya..kalau rambut aku panjang sket, x nampak la parut nih..kalau aku baru lepas potong rambut,memang nampak clear la..pastu mesti ramai je yang tanya..huhu aku pun tak larat nak cerita..kadang2 aku cakap je kena gigit harimau..hahaha

So, tahun tu memang aku tak pegi la Hari Penyampaian Hadiah..adiah aku tu,abah aku p amek kot..Motor Honda petak abah aku tu memang hancur r kot..tapi repair balik..haha masih ada,elok lagi,boleh ditunggang lagi sampai sekarang..Dah bape kali modified pun tak tau la..Satu benda ja yang tak hilang, parut kat kepala aku ni laaar..memang tiap2 kali aku tengok pun,terus jadi peringatan buat diri sendiri..huhu


Jadi la tu sikit2,nak study pulak..
Yang mana elok,amek la..
yang tak elok tu,buang jauh2 k..
sekian saja dari saya..

No comments: