Followers

Thursday, October 8, 2009

seminar

hari ini telah berlangsungnya seminar kerjaya MARA bertempat di kolej poly-tech mara bangi..
macam biasa r, student final year diwajibkan pergi ke seminar ni..termasuk la aku..
aku pun bangun seawal 7 pagi..dan terus bersiap-siap..
bertolak dari rumah pukul berapa ntah, sampai dalam 8.15 pagi.. awal tuh..
sesi pendaftaran peserta jam 8.00 hingga 8.30 pagi..
delay punya delay.. pukul berapa ntah baru nak mula..

sesi pertama, Senario Pekerjaan Masa Kini..
aku punyala mengantuk gila sebab tidur lambat semalam..
tapi aku tak tidur time seminar..dengar je penceramah tu berceloteh..
sesi pertama ni aku dapat input sikit2 ja.. sebab penceramah tu pun xbley nak cerita panjang sebab masa diperuntukkan sekejap sangat..

pastu rehat/minum pagi.. makan bihun goreng banyak nak mampus.. macam nak kasi makan beruang daa~ tapi perut aku pun lapar jugak.. dapat la habiskan..

sesi kedua, Bengkel Temuduga & Penulisan Resume..
bagiku, sesi ni memang bagus and banyak jugak input aku dapat.. tapi problem kat sound system plak..
suara penceramah tu pecah abes..entah apa dia cakap banyak aku tak faham..
PA system kantoi la..haha tak mantap tol..
dewan tu plak tengah dinaik tarafkan..lobang sana sini..wayar berselirat..kata nak pasang penghawa dingin la.. awat la depa p buat seminar kat situ tak taw.. panas hek..

pastu makan tengah hari/solat zohor.. makan nasi ayam sejuk..okay la..x abes pun sebab kenyang makan bihun pagi tadi..

sesi ketiga, Ceramah Explorasi Kerjaya..
sesi ni punya la lama.. 2.00 sampai 4.30 petang..
aku ngan tiga lagi member aku bercadang nak blah je..dan memang kitorang blah pun..
pukul 3 lebih kot kitorang chow..mula2 pegi pekena cendol kat nilai..
tetiba kawan aku ni dapat sms dari awek dia, dia cakap pihak pengurusan seminar tu nak check r sape yg lari balik..sebab ramai sangat kot yg blah..start sesi ketiga je dah separuh kosong dewan tu..
lantak diorang la..kitorang pun pegi r lepak kat umah member aku nih kat sepang, makan kuih raya pe dlu lebih kurang.. main fifa 06 kat ps2 umah dia.. baring2 kejap..solat asar..

pastu ade open house kat umah member aku lagi sorang nih.. amalina maisarah nama diberi..tp kitorang pnggil beliau Yan je..
g r makan2..minum2.. segala makanan yang ada memang sedap gila r..terbaek dari ladang habaq hang.. kebetulan umah dia dekat ladang kelapa sawit plak kan..hehe jangan marah ha~

pastu kitorang pun chow balik umah..
balik umah..
ape lagi..
tido r..
hehe sebelum tu..

aku pun tak tau lagi sebenarnya hala tuju aku lepas grad nanti..
dulu time nak amik upsr, aku xpenah fikir pun nak masuk sekolah menengah apa lpas tu..
then time nak spm, aku xpenah fikir plak nak sambung study kat mana or bidang apa..
and now skarang, dah final year degree..still xde perancangan..
so sad isn't it?

nanti r sebelum tido gua fikir-fikirkan..

gudnite~

1 comment:

opop said...

gua klu jd lu...gua skip ja dr awl2 sminar tu....hahha