Followers

Sunday, December 20, 2009

Perbendaharaan kata

Perbendaharaan kata baru pada hari ini:

KELOI - panggil
MENGKALA - bila

haha..ni loghat orang kedah r..
tapi aku baru tau..
huhu.. semalam balik kampung sat, dengaq la tok aku dok bersembang dengan maksu aku..
dok sebut dua perkataan ni la, tapi aku tak paham..
tadi dalam kereta on the way balik dari kenduri aku tanya la mak aku..
huhu.. kuno jugak aku.. baru nak tahu.. hua3
kepada yang dah tahu, tak mengapa..
kepada yang belum tahu, saja la nak share.. :)

3 comments:

acap said...

haha..lama xdengaq perkataan2 ni..org tua2 rajin guna..xkan hg xpenah dengaq kot..

acapkali said...

bkn xpenah dengaq..
selalu dok dengaq aih..
tapi segan nak tanya..
haha..

Unknown said...

aku masuk uitm merbok,dok dgq macam2 bahsa org kedah yg aku xnah dgq..adeh la

wei acapan,p jwb soklan kat blog aku tuh